Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesi konusu tartışılırken, çevreyolları ve bağlantı yollarının da ücretli olmasına neden olacak yönetmelik yürürlüğe girdi.
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından uygulanacak olan "Karayolları Genel Müdürlüğünün Sorumluluğu Altında Bulunan Otoyollar ile Erişme Kontrolünün Uygulandığı Karayollarında Geçiş Ücretlerinin Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik" Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Otoyol köprü ve tünellerin özelleştirilmesi için düzenlemeler yapılırken, neredeyse her karayoluna ayrı ücret alınmasını sağlayacak karar ile büyük sermaye gruplarının talepleri karşılanacak.
Yönetmeliğe göre geçiş ücretlerininin uygulanacağı bölgeleri Ulaştırma Bakanlığı belirleyecek ve farklı mesafe ve araç türlerine göre ücretlerin belirlenmesi Bakanlığın onayıyla yürürlüğe girebilecek.
Otoyol ve Köprülerin Satılması Planlanıyor
Özelleştirme İdaresi Başkanlığının web sitesine göre özelleştirilmesi planlanan otoyollar şunlar;
Edirne–İstanbul–Ankara Otoyolu, Pozantı–Tarsus–Mersin Otoyolu, Tarsus–Adana–Gaziantep Otoyolu, Toprakkale–İskenderun Otoyolu, Gaziantep–Şanlıurfa Otoyolu, İzmir–Çeşme Otoyolu, İzmir–Aydın Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklar.
İhaleler ile otoyollarının üzerindeki tesislerin de satılacağı ve bunun yıl sonuna kadar tamamlanacağı belirtiliyor.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1087961&CategoryID=77
ALİ YİĞİT RST-3 080501002
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder