14 Nisan 2012 Cumartesi


4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ KABUL EDİLDİ.


Mart ayı boyunca büyük tartışma yaratan, siyasilerden, çok sayıda sivil toplum kuruluşuna kadar toplumun herkesimini tek bir düşünce için meydanlara döken yasa teklifi kabul edildi.



Çok tartışılan, kamuoyunda 4+4+4 eğitim sistemi olarak bilinen 12 yıllık kesintisiz eğitim teklifi bugün Meclis Genel Kurul’unda 295 oyla kabul edildi.Yeni eğitim sistemine göre ilkokula başlama yaşı 6 olarak düşünülüyor. Yasaya göre ilkokul ve ortaokullar bağımsız şekilde kurulacak. Gerekli durumlarda  meslek liselerinin ve imam hatip liselerinin orta kısımları açılacak. Son günlerde , memuru, işçisi, eğitimcisi tek bir amaç için yürümüş 4+4+4’ün eğitim sistemi için geri adım olduğuna inanan toplumun her kesiminden insan, bir araya gelerek sisteme karşı çıkmıştı. Birçok dernek başkanı konuşma yaparak 4+4+4’ün ne anlama geldiğini, neden eğitimde geri adım atmak olduğunu dile getirmişti. Eğitim-sen önderliğinde KESK’e bağlı sendikalarında katılımıyla gerçekleşen mitinge katılan öğretmenlerden  Aynur Pazar  ‘ bizim meydanlarda öncelikli yürüyüş sebebimiz hükümetin ayrıntılı bilgi vermemesi, halkı eğitim reformu diye kandırıp ortaokul seviyesine kadar kuran dersleri verilmesi, kamuoyunu, eğitim yöneticilerini, eğitimcileri bilgilendirmemesi, işi oldubittiye getirmesidir. Bir ülkede eğitim reformu olması için eksikliklerin giderilmesi, okulların şartlarının geliştirilmesi gerekir. Örnek olarak öğretmen atamalarının yapılması, öğrenci sayısı fazla olan sınıfların düzenlenelerek eğitim koşullarının iyileştirilmesi verilebilir. Bu eksikliklerin giderilmesi için yeterli bir  ekonomik gücün olmadığı söyleniyorken ‘ eğitimde reform’ dan söz ediyoruz.


Bu sistem  Eğitimi kötü yönde etkileyecektir. Ülkemizde özellikle doğuda kız çocuklarını okutmama düşüncesinin  varlığı inkar edilemez bir gerçek. Bu tür düşünce yapısı ile hareket eden ailelerin en azından bir kısmı  zorunlu olarak 8 yıllık eğitim sürecini devam ettiriyorlardı.Yeni eğitim sistemi ile  kız çocuklarını , 4 yıl ilkokulda okuttuktan sonra açıköğretimde devam ettirip  bir süre sonra  eğitimden çekecektir. Buda okuryazarlık oranını düşürecektir.’dedi. Seçmeli din derslerinin bu süreçte çok tartışılması ve  öğrenciler arasında baskı oluşturabileceği düşüncelerine ise Pazar ‘ Biz çok kültürlü bir ülkeyiz. Ortaokul çocuğuna kuran-ı kerim eğitimi verilirse öğrenciler arasında baskı oluşacaktır. Bir çocuk kuran-ı kerimi kendi isteğiyle öğrenmelidir. Müslüman çocuklar kuran dersi alırken diğer çocuklar kendi dinlerine ait bilgileri alabilecekler. Bu davranış sonucu ayrımcılık oluşabilir. Çocuk diğer dinlere karşı aykırı ve uyumsuz olabilir. Çoğunluğu oluşturan çocuklar ile diğer çocuklar arasında ayrım ve  baskı ortamı oluşabilir. Ortaya çıkabilecek bu süreç de ‘ din özgürlüğü’ ya da ‘ düşünce özgürlüğü’ kavramlarını olumsuz etkileyecektir’ şeklinde konuştu. 4+4+4 Eğitim sisteminin meclis genel kurulundan geçmesi halinde önümüzdeki eğitim yılı içinde uygulamaya geçilecek.







MÜHAM
Dicle Gamze Ünüvar
RST3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder